دسته‌بندی نشده

پیگیری کارت سوخت

پیگیری کارت سوخت

پیگیری کارت سوخت یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان خودرو است. دلایل بسیاری برای درخواست کارت سوخت جدید وجود دارند. از این رو اطلاع داشتن از وضعیت آن پس از درخواست و زمان رسیدن، نگرانی بسیاری از افراد است. ضمن اینکه حضور کارت سوخت در زمان کارشناسی خودرو نیز الزامی می‌باشد.

اگر 20 روز از ثبت نام کارت سوخت می‌گذرد و هنوز کارتی دریافت نکرده‌اید، باید آن را پیگیری کنید. به طور کلی دو دلیل برای عدم دریافت کارت سوخت ثبت شده وجود دارند که عبارتند از:

  • به اداره پست تحویل داده شده اما هنوز به دست شما نرسیده است.
  • هنوز به اداره پست تحویل داده نشده است.

با پیگیری کارت سوخت خود متوجه می‌شوید که در حال حاضر در کدام مرحله است. این کار از طریق روش‌های مختلفی قابل انجام است که به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. در پاسخ به این سوال که چقدر طول می‌کشد تا کارت سوخت برسد، باید به مصاحبه اخیر محمد صادقی، مدیر سامانه پیگیری کارت هوشمند سوخت، رجوع کنیم.

صادقی در اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرد که کارت سوخت خودروها ظرف مدت دو ماه صادر و ارسال می‌شود. وی همچنین یادآور شد که در برخی موارد کارت سوخت در مدت زمان کوتاه‌تری به صاحبان خودرو تحویل داده شده است. همچنین به گفته مدیر سامانه پیگیری کارت سوخت، تمامی افرادی که در سال 1401 ثبت نام کرده‌اند، تاکنون کارت سوخت خود را دریافت نموده‌اند.

این در حالی است که در سال گذشته ارسال کارت برخی افراد بیش از 2 ماه طول کشید. اگر امسال شخصی با این مشکل مواجه شد، باید با روش‌های پیگیری ذکر شده در مقاله، وضعیت کارت سوخت خود را بررسی کند. برای گزارش مفقود شدن کارت سوخت می‌توانید به هر یک از دفاتر پلیس +10 مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلی و صدور المثنی را ثبت کنید.

پس از اعلام مفقود شدن کارت قبلی، می‌توانید از طریق سامانه mob.gov.ir برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام نمایید. متاسفانه در حال حاضر راه حل یا سیستم مجازی برای استعلام آخرین سوخت‌گیری کارت سوخت وجود ندارد. در صورتی که افراد تمایل به بررسی وضعیت و سوابق سوخت‌گیری کارت سوخت خود داشته باشند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به هر یک از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

در صورت داشتن هرگونه مشکل یا سوال، می‌توانید با مشاورین ما در کارشناسی خودرو تماس بگیرید. ما در پیگیری کارت سوخت به شما کمک خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را از دست ندهید.

پیگیری کارت سوخت

سامانه پیگیری وضعیت کارت هوشمند سوخت خودرو

هزینه کارشناسی خودرو برای مشاوره جهت پیگیری کارت سوخت کاملا رایگان است. از این رو می‌توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید. در صورتی که می‌خواهید از طریق سامانه کارت سوخت نسبت به پیگیری کارت خود اقدام کنید، باید ابتدا به سایت ePolice.ir مراجعه فرمایید. سپس مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • با باز کردن مرورگر و ورود به ir به سامانه پیگیری کارت سوخت دسترسی پیدا می‌کنید.
  • پس از ورود به وب سایت، وارد سیستم شوید.
  • در داخل سامانه خدمات الکترونیک پلیس، گزینه درگاه خدمات الکترونیک پلیس را بیابید و روی آن کلیک کنید.
  • پس از ورود به درگاه خدمات الکترونیک پلیس به سامانه +10 پلیس هدایت می‌شوید. از آنجا گزینه پیگیری صدور کارت سوخت را جهت استعلام کارت سوخت انتخاب کنید.
  • کلیه اطلاعات مورد نیاز و دقیق مربوط به مالک خودرو را وارد نمایید.
  • شماره پلاک مربوط به وسیله نقلیه خود را ارائه دهید و نسبت به پیگیری کارت سوخت خود اقدام کنید.

نحوه پیگیری کارت هوشمند سوخت

برای رهگیری کارت سوخت خود، علاوه بر سامانه رسمی پلیس +10، می‌توانید از طریق شش روش دیگر اقدام کنید. این شش روش عبارتند از:

  • پیگیری از طریق دفتر پلیس+۱۰
  • پیگیری کارت سوخت با vin
  • پیگیری کارت سوخت از طریق پست
  • پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک
  • پیگیری کارت سوخت با پیام کوتاه
  • پیگیری از طریق تماس

در ادامه هر یک از این شش روش پیگیری کارت سوخت را توضیح داده‌ایم. در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر، با کارشناسان ما در «کارشناسی خودرو» تماس بگیرید.

پیگیری از طریق دفتر پلیس+۱۰

اگر قادر به دسترسی به خدمات اینترنت یا تلفن نیستید، به عنوان گزینه جایگزین می‌توانید شخصا به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. هنگام بازدید از ایستگاه، حتما مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید. این مدارک عبارتند از:

  • حضور مالک وسیله نقلیه یا در صورت غیبت مالک، وجود وکالتنامه‌ای با عبارت «کارت سوخت» در آن
  • اصل و کپی کارت/سند یا پلاک وسیله نقلیه
  • شناسنامه یا کارت ملی مالک یا شناسنامه وکیل آنها
  • در صورت تغییر آدرس مالک، آدرس پستی کامل شامل کد پستی و شماره ملی (این امر ضروری است زیرا کارت سوخت برای مالک صادر می‌شود.)
  • داشتن بیمه نامه خودرو
  • پرداخت هزینه مورد نیاز با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان موجود در دفاتر

در دفتر پلیس +10، یک کد رهگیری برای بسته خود دریافت خواهید کرد. برای پیگیری وضعیت فعلی آن می‌توانید به سایت اداره پست یا شرکت ملی پست به آدرس tracking.post.ir مراجعه کنید. سپس کد رهگیری ارائه شده را وارد نمایید. حال می‌توانید وضعیت لحظه‌ای بسته خود را مشاهده کنید.

همچنین باید نکات زیر را هنگام پیگیری کارت سوخت در نظر داشته باشید:

  • وکیل مالک فقط می‌تواند با وکالتنامه­ای که صریحاً عبارت «کارت سوخت» درج شده باشد ثبت نام کند.
  • اشخاص حقوقی موظف به ارائه معرفی نامه سازمانی می‌باشند.
  • برای خودروهای اجاره‌ای همراه داشتن کارت خودرو الزامی است.

پیگیری از طریق دفتر پلیس+۱۰

پیگیری کارت سوخت با vin

در گذشته می‌توانستید با مراجعه به سایت رهگیری مرسوله ناجا و وارد کردن شماره VIN، نسبت به پیگیری کارت سوخت اقدام کنید؛ اما در حال حاضر این سرویس در دسترس نیست. هم اکنون می‌توانید با ارسال کد VIN، با فرمت v*VIN، استعلام کارت سوخت خودرو را انجام دهید. پیامک رهگیری کارت هوشمند سوخت باید قالبی مانند v*irp0000289525 داشته باشد.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید. برای مشاهده کد رهگیری و وضعیت تحویل، شماره VIN کارت خودرو خود را وارد نمایید. با ورود به سایت مربوطه و ارائه اطلاعات خود، می‌توانید وضعیت کارت سوخت خود را بررسی کنید. البته این روش دیگر کاربری نداشته و در عوض می‌توانید با دریافت کد رهگیری از پلیس +10 و وارد کردن آن در سایت tracking.post.ir اقدام به این عمل نمایید.

لطفا توجه داشته باشید که برای پیگیری کارت سوخت خودروهای صفر یا ثبت نام جدید، کارت سوخت از پیش درج شده است. برای دریافت آن تنها باید به اداره پست مراجعه کنید. اگر پس از سه بار تلاش اداره پست برای تحویل، کارت سوخت به دست شما نرسد، به دفاتر پلیس +10 بازگردانده می‌شود. اگر وب سایت به شما دستور بازگشت به اداره پست را داده، مدارک شناسایی و سایر مدارک مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.

حضور مالک خودرو جهت استعلام کارت سوخت از اداره پست الزامی نیست. یک فرد مجاز با مدارک شناسایی نیز می‌تواند آن را دریافت کند.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

پیگیری کارت سوخت با شماره پلاک

قبلا می‌توانستید از سامانه www.epolice.ir برای پیگیری کارت سوخت با پلاک استفاده کنید. اگر کارت سوخت شما به اداره پست منتقل می‌شد، شماره مرسوله مربوطه را دریافت می‌کردید و می‌توانستید آن را به راحتی در قسمت پیگیری سایت ملی پست پیگیری نمایید. با این حال، این ویژگی در حال حاضر در دسترس نیست. از این رو برای ردیابی کارت خود، باید روش‌های جایگزینی را که در این مقاله مورد بحث قرار گرفتند، انتخاب کنید.

پیگیری کارت سوخت با پیام کوتاه

برای استعلام کارت هوشمند سوخت خود از طریق پیام کوتاه، باید مراحل ذکر شده در روش پیگیری با VIN را تکرار کنید. از این رو کافی است VIN خودرو خود را به شماره 1101202040 ارسال نمایید. در این روش نیازی به مراجعه حضوری یا استفاده از اینترنت نیست. برای استعلام کارت سوخت موتور، ابتدا «M*» و سپس VIN موتور را وارد کنید. برای خودرو، «V*» و سپس VIN ماشین خود را وارد نمایید.

پیگیری از طریق تماس

یک گزینه جایگزین برای پیگیری کارت سوخت، تماس می‌باشد. برای اینکار می‌توانید با ناجا یا اداره پست تماس بگیرید. شماره تماس ناجا 81240514 یا 88885347 و شماره پست 84470000 هستند. همچنین می‌توانید از طریق شماره 09627 با شرکت ملی پخش تماس بگیرید. توصیه می‌شود از این روش فقط به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید.

ثبت نام کارت سوخت المثنی

مالکان خودروهای متقاضی کارت سوخت المثنی باید طبق آخرین دستورالعمل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، با در دست داشتن مدارک لازم، به پلیس +10 مراجعه کنند. کارت‌های المثنی برای کارت‌های سوخت مفقود، سوخته، آسیب دیده یا دزدیده شده صادر می‌شوند. توجه به این نکته ضروری است که درخواست کارت المثنی، کارت قبلی را غیرفعال می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود که تنها در صورت مفقود شدن کارت سوخت اصلی، این کار را انجام دهید.

پس از ثبت درخواست، از روش‌های ذکر شده می‌توانید برای پیگیری کارت سوخت استفاده کنید.

مدارک لازم جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی

  • حضور مالک وسیله نقلیه (در صورت نبود مالک، وکالت نامه‌ای که عنوان «کارت سوخت» در آن قید شده باشد، الزامی است)
  • اصل و کپی کارت، سند و با بنچاق خودرو
  • شناسنامه یا کارت ملی مالک و یا وکیل ایشان جهت احراز هویت
  • آدرس کامل مالک به همراه کد پستی
  • همراه داشتن بیمه نامه خودرو
  • پرداخت مبلغ واریزی جهت صدور و ارسال کارت سوخت المثنی از طریق دستگاه پوز پلیس +10

سخن آخر

تمامی روش‌های ذکر شده در بالا برای پیگیری کارت سوخت کاربردی هستند. با این حال بهترین راه، استفاده از سامانه پیگیری کارت سوخت است. در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال درباره این فرآیند، می‌توانید با کارشناسان ما در «کارشناسی خودرو» تماس بگیرید. ما به صورت رایگان خدمات پشتیبانی و مشاوره را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

تخصص ما، کارشناسی خودرو، خرید و فروش سفارشی و مشاوره در رابطه با امور مالکیت خودرو است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

حداقل مدت زمانی که باید برای دریافت کارت منتظر بمانیم، چقدر است؟

بین ۴۰ تا ۶۰ روز.

آیا برای دریافت کارت سوخت در درب منزل، حضور مالک خودرو الزامی است؟

خیر؛ تنها رسید مربوط به ثبت نام کارت سوخت کفایت می‌کند.

از طریق کدام روش می‌توانیم سریع‌ تر کارت سوخت را پیگیری کنیم؟

پیگیری از طریق پیامک یا مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰

یک نظر در “پیگیری کارت سوخت

  1. دیاکو گفت:

    مرسی از مقاله جامع و خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *