دسته‌بندی نشده

مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

چند سالی است که هیوندای سانتافه به‌عنوان حاکم بلامنازع کراس‌اوورهای متوسط بازار کشور ما شناخته می‌شود و محبوبیت فوق‌العاده‌ای نزد خریداران ایرانی دارد؛ اما این خودرو در بازار تنها نیست و رقبای پرشمار و خوش‌نامی از کُره، ژاپن و حتی فرانسه در کمین آن نشسته‌اند و منتظر فرصتی هستند تا این کُره‌ای جذاب را از تخت پادشاهی به زیر بکشند.

به همین بهانه، در نوشتار پیش‌رو یکی از همین رقبا یعنی نیسان ایکس تریل را رودرروی هیوندای سانتافه قرار داده‌ایم تا ببینیم هرکدام از این دو قدبلند چشم‌بادامی، برای چه سلایق و معیارهایی مناسب هستند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، تا پایان مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل با کارشناس خودرو سانیار همراه باشید. لازم به ‌ذکر است که ملاک ما در این مقایسه، آخرین مدل‌های موجود از این دو خودرو در بازار ایران، یعنی مدل 2018 است.

معرفی هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

معرفی هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

هیوندای سانتافه که نام خود را از یک شهر در ایالت نیومکزیکو کشور آمریکا گرفته است، نخستین بار در اواسط سال 2000 معرفی و با مدل 2001 روانه بازار شد. این خودرو تاکنون چهار نسل را به خود دیده است که نسل‌های دوم و سوم آن، در بازار کشور ما نیز عرضه شدند و آمار فروش بسیار خوبی را ثبت کردند.

اما نسل مورد نظر ما یعنی نسل سوم هیوندای سانتافه که با کد DM شناخته می‌شود، در سال 2012 معرفی و با مدل 2013 در بازارهای جهانی عرضه شد. این نسل از هیوندای سانتافه با فاصله زمانی اندکی نسبت به بازار جهانی، توسط شرکت آسان موتور و البته واردکنندگان متفرقه به بازار کشور ما نیز راه یافت و به ‌دلیل چهره زیبا و آپشن‌های کامل خود، آمار فروش فوق‌العاده‌ای را ثبت کرد.

نسل سوم هیوندای سانتافه برای سال 2016 یک فیس‌لیفت را تجربه کرد که این نسخه‌های فیس‌لیفت نیز بلافاصله به کشور ما راه یافتند. عرضه این نسخه‌ها در بازار کشور ما، تا سال 2018 توسط شرکت‌های آسان موتور، کرمان موتور و واردکننده‌های متفرقه ادامه داشت؛ اما پس از آن و در پی تصویب قانون ممنوعیت واردات خودرو، ترمز هیوندای سانتافه نیز در ایران کشیده شد و نسل بعدی آن، فرصت دلبری‌کردن برای خریداران ایرانی را از دست داد! لازم به ذکر است که اکثر سانتافه‌های مدل 2018، توسط واردکننده‌های شخصی به ایران آمدند و البته پس از مدتی طولانی از گمرک ترخیص شدند.

نسل سوم هیوندای سانتافه

 

در مقابل، نیسان ایکس تریل را داریم که دقیقاً مانند رقیب کُره‌ای خود، از سال 2000 تاکنون در 4 نسل به بازار آمده است. این خودرو که در بازار آمریکای شمالی با نام نیسان رُگ (Rogue) شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورها در آن منطقه است، تنها در نسل سوم خود و از مدل 2016 در بازار کشور ما عرضه شد. هرچند قیمت‌گذاری شرکت جهان نوین آریا برای نیسان ایکس تریل نسل سوم خیلی منطقی نبود، اما این خودرو به دلیل مشخصات فنی و آپشن‌های مناسب خود در کنار اعتبار برند نیسان برای خریداران ایرانی، توانست موفق ظاهر شود.

نسل سوم نیسان ایکس تریل، برای سال 2018 دست‌خوش یک فیس‌لیفت مختصر شد و شرکت جهان نوین آریا نیز بلافاصله این نسخه فیس‌لیفت را در ایران عرضه کرد. این نسخه علاوه بر ظاهر به‌روزتر، به تعدادی آپشن اضافه‌تر نیز مجهز شده بود تا بتواند با برگ‌های برنده بیش‌تری در مقابل رقبای خود قد علم کند؛ اما ممنوعیت واردات خودرو، باعث شد تا نیسان ایکس تریل 2018 فروش نسبتاً محدودی در بازار کشور ما داشته باشد.

مقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه از جنبه طراحی

مقایسه نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه از جنبه طراحی

طراحی هیوندای سانتافه از یک طرف با وجود تزئینات کرومی متعدد و خطوط نرم دماغه، به سمت کراس‌اوورهای خانوادگی میل می‌کند؛ اما از طرف دیگر، المان‌هایی مثل پس‌زمینه تیره چراغ‌ها، رینگ‌های دودی و دیفیوزر نقره‌ای با خروجی دوبل اگزوز، باب میل خریداران جوان است؛ البته باید به تیم طراحی این خودرو بابت ادغام استادانه این دو سبک طراحی تبریک گفت؛ چراکه نتیجه کار، یک طرح به‌معنای واقعی همه‌پسند از آب درآمده که برای هر بیننده‌ای فارغ از سن و جنسیت جذاب است.

کابین هیوندای سانتافه نیز به‌صورت کاملاً متقارن و با تعداد زیادی دکمه کنترلی طراحی شده است و هم‌چون طراحی بیرونی خودرو، سبکی بینابین و عامه‌پسند را دنبال می‌کند. البته درون کابین اثر چندانی از المان‌های اسپرت نمی‌بینیم و تمرکز طراحان، بیش‌تر روی جنبه‌های لوکس و کاربردی بوده است.

کابین هیوندای سانتافه

در سمت دیگر، نیسان ایکس تریل را داریم که طراحی آن در مقایسه با هیوندای سانتافه، خلوت‌تر و ساده‌تر است و نمی‌تواند به اندازه رقیب کُره‌ای خود عامه‌پسند باشد؛ اما همین سادگی طرح در کنار استفاده بیش‌تر از خطوط شکسته و زوایای تند، باعث شده است تا چهره نیسان ایکس تریل خشن‌تر و باابهت‌تر از هیوندای سانتافه باشد و تاحدودی SUVهای آفرودی را در ذهن تداعی کند.

ضمن این‌که تعداد بسیار کم‌تر نیسان ایکس تریل نسبت به هیوندای سانتافه در بازار ایران، باعث شده است تا ظاهر این خودرو کماکان برای عابرین تازگی داشته باشد و جلب توجه کند؛ اما هیوندای سانتافه علی‌رغم تمام زیبایی‌های خود، چهره‌ای تکراری دارد و حتی در شهرهای کوچک نیز نگاه چندانی را به خود جلب نمی‌کند.

کابین نیسان ایکس تریل نیز با سبکی مشابه با کابین هیوندای سانتافه طراحی شده است و یک طرح متقارن، عامه‌پسند و با چاشنی لوکس‌گرایی را ارائه می‌دهد. البته کابین این خودرو کمی خلوت‌تر از کابین رقیب است و ارگونومی مطلوب‌تری برای راننده دارد.

مقایسه فنی هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

مقایسه فنی هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

نسل سوم هیوندای سانتافه در نسخه‌های قبل از فیس‌لیفت (2014 – 2015) با پیشرانه‌اي مجهز به سیستم پاشش سوخت چندنقطه‌ای (MPI) در بازار کشور ما عرضه مي‌شد، اما پيشرانه نصب‌شده روي اکثر نسخه‌های فیس‌لیفت از سيستم پاشش مستقيم سوخت (GDI) بهره مي‌برد که نتيجه آن بازدهي بالاتر و آلايندگي کم‌تر است. البته کیفیت پایین سوخت موجود در بازار کشورمان و از طرف دیگر حساسیت بالای این پیشرانه‌ها باعث شد تا برخی از دارندگان سانتافه‌های مجهر به موتور GDI با مشکلات متعددی در بحث نگهداری و حتی تعمیر این خودرو دست و پنجه نرم کنند.

اين پيشرانه 2.4 ليتري تنفس طبيعي، حداکثر قدرت 190 اسب بخار و حداکثر گشتاور 242 نیوتن‌متر را توليد مي‌کند و نيروي خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر دو محور هیوندای سانتافه انتقال می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد این کُره‌ای پرطرفدار نیز به‌ترتیب برابر با 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر و 9.2 ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد

قواي محرکه نيسان ايکس‌ تريل نيز شامل يک پيشرانه تنفس طبيعي 2.5 ليتري MPI است که به يک گيربکس اتوماتيک ضريب متغير نسل سوم (CVT-Xtronic) متصل مي‌شود. اين پيشرانه حداکثر قدرت 170 اسب بخار و حداکثر گشتاور 226 نيوتن‌متر را توليد و نيروي خود را توسط سیستم تمام چرخ محرک هوشمند نیسان (4-i×4) روانه هر دو محور نیسان ایکس تریل می‌کند.

نيسان ايکس تريل در مقايسه با هيونداي سانتافه، براي طي‌کردن هر صد کيلومتر مسافت به 0.2 ليتر سوخت کم‌تر نياز دارد اما در مقابل، شتاب‌گيري صفرتاصد آن 1.3 ثانيه کُندتر از رقيب صورت مي‌گيرد.

مدل خودروهیوندای سانتافه مدل 2018نیسان ایکس تریل مدل 2018
پیشرانهچهار سیلندر تنفس طبیعی با آرايش خطي سيلندرها و سيستم پاشش مستقيم سوخت (GDI)چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرايش خطي سيلندرها و سيستم پاشش چندنقطه‌ای سوخت (MPI)
حجم موتور (cc)23592488
حداکثر قدرت190 اسب بخار در 6300 دور171 اسب بخار در 6000 دور
حداکثر گشتاور242 نیوتن‌متر در 4250 دور226 نیوتن‌متر در 4400 دور
گیربکس6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیکاتوماتیک ضریب متغیر (CVT-Xtronic) با قابلیت تیپ‌ترونیک 7 سرعته مجازی
مصرف سوخت (ترکیبی)8.5 لیتر در صد کیلومتر8.3 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100(ثانیه)9.210.5
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)195190

 

مقایسه امکانات رفاهی هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

مقایسه امکانات رفاهی هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل (1)

هیوندای سانتافه تا قبل از مدل 2018 در تیپ‌های خیلی متنوع و گیج‌کننده‌ای در بازار کشور ما یافت می‌شد. به‌گونه‌ای که خیلی سخت می‌توانستید دو نسخه از این خودرو را در بازار بیابید که آپشن‌هایی کاملاً یکسان داشته باشند! اما اکثر مدل‌های 2018 این خودرو از فول‌ترین تیپ هستند که بین فعالان بازار با نام سانتافه 64 آپشن شناخته می‌شوند. این تیپ از هیوندای سانتافه به‌معنای واقعی، خودرویی فول‌آپشن است و تقریباً هر آن‌چه که لازم داشته باشید را درون کابین خود آماده دارد!

هیوندای سانتافه

نیسان ایکس تریل که تنها در یک تیپ شرکتی در بازار موجود است نیز به‌هیچ‌عنوان خودروی کم‌آپشنی نیست و کاملاً راضی‌کننده ظاهر می‌شود؛ اما فقدان یک‌سری آپشن‌های خاص مثل اتوپارک، کروز کنترل هوشمند، سردکن صندلی‌های جلو و شیفترهای تعویض‌دنده پشت فرمان باعث می‌شود تا در این بخش، قافیه را به رقیب کُره‌ای ببازد.

مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل در بخش آپشن‌های رفاهی را می‌توانید به صورت دقیق و جزئی در جدول زیر مشاهده کنید.

تجهیزاتهیوندای سانتافه مدل 2018 فول‌آپشننیسان ایکس تریل مدل 2018
چراغچراغ‌های جلو زنون و عقب LED، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌شور، تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ‌های جلو، نوربالا اتوماتیک، سنسور نور، دی‌لایتچراغ جلو LED، دی‌لایت، چراغ‌شور، مه‌شکن جلو و عقب، سنسور نور، تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ‌های جلو، نور بالا اتوماتیک، چرخش چراغ‌های جلو هماهنگ با چرخش فرمان (AFS)
سیستم‌های مولتی مدیاسیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی، DVD، USB، AUX، بلوتوث، 10 بلندگوسیستم صوتی حرفه‌ای BOSE، DVD، USB، AUX، iPod، بلوتوث، 8 بلندگو، ساب‌ووفر
صفحه نمایش8 اینچی لمسی7 اینچی لمسی
رینگ‌ها19 اینچی آلومینیومی18 اینچی آلومینیومی
آینهآینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، آینه میانی الکتروکرومیکآینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم‌کن، آینه میانی الکتروکرومیک
تهویه مطبوعاتوماتیک دوکاناله، دریچه برای سرنشینان عقباتوماتیک دوکاناله، دریچه برای سرنشینان عقب
صندلیروکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، حافظه صندلی راننده،گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلوروکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب
شیشهشیشه‌ بالابرهای اتوماتیک با قابلیت ضدمانع (آنتی‌ترپ)، شیشه‌های دودی عقبشیشه‌های برقی، شیشه راننده اتوماتیک، شیشه‌های عقب دودی
سیستم‌های هشداردهندهسنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، هشداردهنده تصادف جلو و عقب، هشدار نقاط کور (BSW)، هشدار عدم رانندگی بین خطوط (LDW)سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، هشداردهنده نقاط کور (BSW)، هشداردهنده خروج از خط (LDW)، سیستم شناسایی اشیا متحرک (MOD)، هشدار تصادف از جلو (FCW)، هشدار وضعیت خودروهای اطراف در هنگام دنده عقب (RCTA)
سایر امکاناتکنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (DAC)، کروز کنترل هوشمند، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، اتوپارک، درب صندوق‌بار برقی، سنسور باران، درایومد سه حالته، ترمز پارک برقی با اتوهلد، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، گرم‌کن غربیلک فرمانتشخیص علائم ترافیکی جاده (TSR)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کمکی حرکت در شیب (HDC)، سقف پانوراما، کروز کنترل، درب صندوق‌بار برقی مجهز به سنسور پا، جالیوانی ردیف جلو با قابلیت گرم یا سرد شدن (کول باکس)، حالت رانندگی اقتصادی (Eco)، سنسور باران، ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد، گرم‌کن غربیلک فرمان، دوربین 360 درجه

 

مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل از جنبه ایمنی

مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل از جنبه ایمنی

هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل با تجهیز به امکاناتی مثل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط، هشداردهنده تصادف از جلو و عقب، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای و… در حفاظت از سرنشینان خود سنگ‌تمام گذاشته‌اند.

البته نیسان ایکس تریل 2018 با تجهیز به سیستم تابلوخوان، کنترل هوشمند شاسی و ترمز هوشمند موتور، ایمنی فعال بهتری را نسبت به رقیب ارائه می‌دهد، اما نسخه‌های فول‌آپشن هیوندای سانتافه نیز به ایربگ محافظ زانوی راننده مجهز هستند که این مورد در نیسان ایکس تریل وجود ندارد.

تجهیزاتهیوندای سانتافه مدل 2018 فول‌آپشننیسان ایکس تریل مدل 2018
تجهیزات ایمنی و حفاظتیپشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکننده، کی‌لس استارتر، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)کی‌لس استارتر، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکننده، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)
کیسه هواراننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو، پرده‌ای سرتاسری، محافظ زانوی راننده (در مجموع 7 عدد)راننده، سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو، پرده‌ای سرتاسری (درمجموع 6 عدد)
سیستم ترمز و پایداریکنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، مدیریت پایداری خودرو (VSM)، سیستم تقویت پایداری یدک‌کش (TSA)،

ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)، ترمز اضطراری

کنترل پایداری الکترونیکی دینامیکی (ESP/ VDC)، کنترل هوشمند شاسی (ARC)، ترمز هوشمند موتور (AEB)، سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (FEB)

 

هر دو خودرو نیز با کسب 5 ستاره ایمنی از تست‌های تصادف موسسه Euro Ncap سربلند بیرون آمده‌اند. البته میانگین امتیازهای هیوندای سانتافه کمی بالاتر از نیسان ایکس‌ تریل بوده است اما با توجه به این‌که محصول نیسان دو سال دیرتر از هیوندای سانتافه و با معیارهای سخت‌گیرانه‌تری تست شده است؛ این برتری جزئی قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

مقایسه تجربه رانندگی هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

مقایسه تجربه رانندگی هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

بخش تجربه رانندگی جایی است که مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل خیلی تنگاتنگ دنبال می‌شود و هیچ کدام از این خودروها قصد کوتاه آمدن جلوی رقیب را ندارد. هر دو خودرو، فضای کابین خوبی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهند و از این نظر، تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. البته بسیاری از هیوندای سانتافه‌های موجود در بازار کشور ما، به صندلی‌های ردیف سوم نیز مجهز هستند که برای خانواده‌های پرجمعیت کاربرد فراوانی دارند، اما نیسان ایکس تریل تنها در نسخه 5 نفره به ایران وارد شده است.

کیفیت سواری هیوندای سانتافه و ایکس تریل نیز در حد مناسبی ارزیابی می‌شود و هر دو خودرو، یک سواری نسبتاً نرم و راحت و البته با چاشنی کوبش‌های معمول کراس‌اوورها را به سرنشینان خود عرضه می‌کنند. در بخش لذت رانندگی و شتاب‌گیری ابتدا به‌نظر می‌رسد هیوندای سانتافه به‌لطف پیشرانه قوی‌تر و گیربکس AT خود بتواند به‌راحتی نیسان ایکس تریل را پشت سر بگذارد اما در عمل، محصول نیسان به‌دلیل وزن کم‌تر (حدود 120 کیلوگرم) و بازدهی بالاتر گیربکس، اختلاف قدرت خود را جبران می‌کند و پابه‌پای هیوندای سانتافه جلو می‌رود.

البته راندن هیوندای سانتافه به‌دلیل وجود گیربکس AT و حس واقعی تعویض‌دنده، از نظر روانی لذت بیش‌تری برای راننده دارد. هندلینگ هر دو خودرو نیز به‌لطف انواع و اقسام سیستم‌های الکترونیکی در سطح خوبی قرار دارد و اگر توقع خود را در سطح یک کراس‌اوور خانوادگی نگه دارید، از این بابت جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

اگر روزی هوس کردید با کراس‌اوور خانوادگی خود، به طبیعت‌گردی بروید و یک آفرود سبک را تجربه کنید، نیسان ایکس‌تریل به‌لطف عملکرد بهتر سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و تجهیز به سیستم اختصاصی نیسان موسوم به توزیع متغیر گشتاور (Nissan Torque Vectoring)، کارآمدتر از هیوندای سانتافه ظاهر می‌شود. در واقع ‌نیسان ایکس تریل با کمک سیستم مذکور، قادر است میزان نیروی تقسیمی بین دو چرخ عقب را مدیریت کند و در صورت گیرکردن خودرو، آن را از مهلکه نجات دهد.

مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل از نظر شرایط بازار

هیوندای سانتافه عنوان پرفروش‌ترین خودروی وارداتی سال‌های اخیر بازار کشور ما را دارد و در این مدت، رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده است؛ بنابراین نه تنها نیسان ایکس تریل بلکه تقریباً هیچ خودروی وارداتی از نظر رونق بازار خریدوفروش صفر کیلومتر و کارکرده، نمی‌تواند با هیوندای سانتافه رقابت کند و این خودرو، به‌نوعی در بازار کشور ما حکم پول نقد را دارد. البته این به معنی کم‌رونق بودن بازار خریدوفروش نیسان ایکس تریل نیست و این خودرو نیز مشتریان خاص خود را دارد؛ اما در مقام مقایسه، هیوندای سانتافه وضعیت بسیار بهتری را در بازار تجربه می‌کند.

از طرف دیگر، هیوندای سانتافه از سوی دو شرکت آسان موتور و کرمان موتور پشتیبانی می‌شود و شبکه خدمات پس از فروش گسترده‌ای در سراسر کشور دارد اما شرکت جهان نوین آریا به عنوان متولی خودروهای وارداتی نیسان در ایران، شبکه نمایندگی‌های نسبتاً محدودی دارد و اکثر نمایندگی‌های آن در کلان‌شهرهای کشور مستقر هستند. در بخش تأمین قطعات یدکی نیز هرچند اوضاع نیسان ایکس تریل نسبتاً مناسب است اما قطعات هیوندای سانتافه در بازار، فراوان‌تر و البته ارزان‌تر هستند.

جمع‌‌بندی

در پایان مقایسه هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل می‌توانیم بگوییم که هیوندای سانتافه در بخش‌های طراحی ظاهری، امکانات رفاهی، هزینه‌های نگهداری و بازار فروش، خودروی برتر این مقایسه است اما نیسان ایکس تریل نیز برگ‌های برنده‌ای مثل مصرف سوخت کم‌تر، امکانات ایمنی کامل‌تر و توانمندی بالاتر در مسیرهای خارج جاده‌ای را در دست دارد. از نظر فضای کابین، عملکرد فنی و کیفیت سواری نیز هر دو رقیب نمره تقریباً یکسانی می‌گیرند.

بنابراین اگر کراس‌اووری با آپشن‌های فراوان و هزینه‌های نگهداری معقول می‌خواهید که هر زمان اراده کردید، آن را در اسرع وقت به ‌فروش برسانید؛ هیوندای سانتافه را انتخاب کنید، اما چنانچه خودرویی خاص‌تر را مدنظر دارید و هرازگاهی گذارتان به مسیرهای خارج جاده‌ای می‌افتد، نیسان ایکس تریل خودروی مطلوب شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *