دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد کیا اپتیما 2016

در ادامه با کارشناس خودرو همراه باشید تا اطلاعات شما درمورد کیا اپتیما 2016 به روز باشد .

موفقیت نسل سوم اپتیما (TF) در بازار جهانی آن‌چنان بود که طراحان کیا، به محافظه‌کاری روی آوردند و نسل چهارم اپتیما را با حداقل تغییرات ظاهری ساختند؛ همان نسلی که از مدل 2016 به ایران رسید. بهره‌نبردن از طراحی جدید در کنار ثابت‌ماندن مشخصات فنی، البته تاثیر چندانی در انتخاب مشتریان ایرانی نداشت طوریکه اپتیما JF همچنان نیز از پرفروش‌ترین مدل‌های وارداتی کیاست. سهم زیادی از مدل‌های وارداتی اپتیما JF مربوط به تیپ GT Line آن بود. سری جی‌تی لاین محصولات کیا را می‌توان مدل‌هایی با کیت بدنه مختصر و ظاهری جذاب‌تر توصیف کرد. مواردی مانند کاهش ارتفاع تعلیق، رینگ‌های زیباتر، چراغ‌های اسپرت و دودی عقب، اضافه‌شدن دیفیوزر به سپر عقب، رکاب‌های جانبی جدید، حذف مه‌شکن 3تایی سپر جلو (و جایگزین شدن آن با ورودی‌های هوای اسپرت)، تغییر گرافیک چراغ جلو و جایگزینی یک لامپ تکی بای‌زنون با قابلیت چرخش در پیچ‌ها (به جای زنون‌های دوگانه در نسخه عادی)، روکش چرمی صندلی‌ها با دوخت رنگی، افزوده شدن پنل آلومینیومی به کنسول وسط، فرمان D شکل (یا اصطلاحا دی کات) با روکش چرمی و نصب نشان GT بر روی صندلی‌ها، از جمله تفاوت‌های مهم تیپ جی‌تی‌لاین در مقایسه با اپتیما JF معمولی هستند. البته از نظر فنی تفاوتی بین نمونه‌های جی‌تی‌لاین اپتیما و سری معمولی (تیپ EX) این سدان جذاب وجود ندارد. مدل‌های جی‌تی لاین موجود در بازار ایران یا فول شرکتی هستند یا فول وارداتی. اگر فول شرکتی باشند که توسط شرکت اطلس خودرو به بازار ایران عرضه شد مانیتور کوچک و «اتوپارک» دارند اما الزاما نباید «رادار» داشته باشند، ولی اگر رادار داشتند مطمئن باشید که این رادار، نصب شرکتی نبوده. اما نسخه‌های فول وارداتی اپتیما (چه در مدل ساده و چه در مدل جی‌تی لاین) علاوه بر اتوپارک، به «چهار رادار» خیلی مهم مجهزند که عبارتند از: «رادار نقطه کور»، «رادار تغییرلاین»، «رادار تصادف جلو (کروز هوشمند با ترمز اضطراری) و نهایتا «رادار تصادف عقب». البته پیداکردن اپتیماهای 4 رادار در بازار کشورمان، بدلیل واردات بسیار محدودشان، کار آسانی نیست.

ماشین کیا اپتیما

خودرو کیا اپتیما از طراحی زیبا، حساب شده و قابل قبولی برخوردار است و نظر مخاطبان را در همه سنین به خود جلب می کند. این خودرو توانسته است، جایزه بهترین طراحی سال 2016 را از موسسه IF دریافت نماید. در طراحی خودرو کیا اپتیما توجه به جزئیات به خوبی پرداخته شده است. در نمای جلوی این خودرو شاهد یک جلو پنجره باریک اختصاصی و زیبا هستیم که Tiger Nose نام دارد و طراحی آن از دهان ببر الهام گرفته شده و روی آن نقاط کرومی براق دیده می شود که تا چراغ های کشیده ادامه دارد. در عقب نیز دو خروجی اگزوز، نوار نقره ای در سپر، آنتن کوسه ای، شیب سقف که تا صندوق عقب کشیده شده است، دیده می شود که هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر قرار دارند

طراحی کیا اپتیما

داخل کابین خودرو کیا اپتیما ساده و در عین حال مدرن می باشد. در قسمت مرکز داشبورد شاهد یک نمایشگر لمسی هستیم که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. همچنین دو دریچه هوا و سیستم صوتی و دکمه های چرخشی در این بخش دیده می شود. متریال استفاده شده در ساخت داشبورد و پنل از پلاستیک نسبتا با کیفیت بوده و جنس صندلی ها از چرم می باشند و راحتی را برای سرنشینان فراهم می کنند. فضای داخل خودرو کیا اپتیما زیاد بوده و جای پا برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد البته شیبی که در سقف عقب وجود دارد باعث شده است فضا برای سرو گردن افراد قد بلند کمتر شود. سقف پانوراما از دیگر ویژگی های قابل توجه کیا اپتیما می باشد. فضای صندوق عقب نیز با حجمی معادل 440 لیتر مناسب خانواده های پرجمعیت می باشد.

داخل کابین خودرو کیا اپتیما

خودرو کیا اپتیما جی تی لاین با پیشرانه های مختلفی در بازارهای بین المللی عرضه شده که در ایران نمونه 2.4 لیتری وارد کشورمان شده است. این خودرو قادر است نیرویی معادل 172 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 222 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.2 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 225 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت اپتیما جی تی لاین در سیکل ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. در تست تصادفات موسسه معتبر یورو انکپ، کیا اپتیما توانسته است 5 ستاره ایمنی را دریافت نماید که نشان از امنیت بالای این خودرو دارد.

مشخصات فنی خودرو کیا اپتیما جی تی لاین

مشخصات تولیدکشور تولید کنندهکره جنوبی
نام برندکیا
مدل اپتیما 2400 جی تی لاین
سال ساخت2016
مشخصات فنی موتورنوع موتوربنزین سوز
حجم موتور2400 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی172 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی222 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی71.66 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک70 لیتر
مشخصات فنی بدنهکلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلSegment D
وزن1580 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4855*1860*1455
عملکرد خودروحداکثر سرعت225 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)10.2 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)8.1 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
ایمنیکیسه هواهفت عدد شامل: راننده، سرنشین، جانبی، پرده ای، زانوی راننده
سیستم امنیتی و حفاظتیایموبلایزر، کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای دارای پیش کشنده
سیستم ترمز و پایداریسیستم از نوع چهار کاناله ABS + EBD

ترمز جلو (دیسکی خنک شونده)، ترمز عقب (دیسکی)، سیستم های پایداری شامل:

tcs-vsc-abs-ebd-tpms-esp-hac

امکانات و تجهیزاتسیستم صوتی و تصویریدارای ده بلندگو (سنتر، ساب ووفر، میدرنج، تیوتر) با برند تجاری هارمن کاردون

mp3-usb-bluetooth-wma-mp4-aux

سایر تجهیزاتآیینه ها دارای گرمکن و تاشونده برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، صندلی های عقب با قابلیت تاشونده با کنسول وسط با پشت سری قابل تنظیم، صندلی های جلو برقی ده حالته، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنتر

 

مزایا و معایب خودرو کیا اپتیما جی تی لاین

مزایا

  • طراحی بسیار خوب
  • فضای بزرگ کابین
  • بازار دست دوم خوب
  • امنیت بالا
  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • مشخصات فنی خوب
  • هدایت پذیری خوب

معایب

  • حساس بودن پیشرانه به سوخت
  • شتاب پایین
  • قیمت بال

 

ارزش خرید خودرو کیا اپتیما جی تی لاین

خودرو کیا اپتیما جی تی لاین یک سدان زیبای کره ای است که از طراحی بسیار قابل قبول، فضای بزرگ کابین، امکانات و تجهیزات زیاد، سواری نرم و مشخصات خوب فنی برخوردار است. از رقبای دست دوم خودرو کیا اپتیما می توان به تویوتا کمری و هوندا آکورد، هیوندای سوناتا و رنو تلیسمان اشاره کرد. کیا اپتیما ۲۰۱۶ بی تردید یکی از بهترین خودروهای سدان سایز متوسط می باشد.

و اما کیا اپتیما تی اف

کیا اپتیما تی اف – Kia Optima TF در گروه اتومبیل‏های چهاردر متوسط شرکت کیا موتورز قرار دارد. نسل اول این مدل از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ و نسل دوم آن نیز بین سال‏های 2005 تا 2010 تولید شد و در کشورهای مختلف از جمله ایران، با نام‏های Magentis و Lotze به فروش رسید .نسل سوم اپتیما از سال 2011 تا 2016 روی خط تولید کیا بود. در سال 2014 کیا فیس لیفتی بر روی این محصول اعمال کرد. این مدل با دو پیشرانه 2 و 2.4 لیتری عرضه شد که سهم بازار ایران، گونه 2.4 لیتری آن بود. این پیشرانه بر روی نسل چهارم کیا اپتیما نیز قرارگرفته است.

کیا اپتیما تی اف

کیا اپتیما تی اف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *