دسته‌بندی نشده

هیوندای النترا را بیشتر بشناسیم

هیوندای النترا را بیشتر بشناسیم

بررسی هیوندا النترا ، النترا و طلوعی به قدمت سه دهه موضوع این مقاله از سری مقالات کارشناس خودرو  می باشد و در این مقاله ما نگاهی به تاریخچه هیوندای و ساخت النترا ، نسل های مختلف النترا و نیو فیس النترا خواهیم داشت. با ما همراه باشید تا النترا را از نگاه های مختلف بررسی کنیم.

از دیر باز تا کنون خودرو های صتدوق دار جزو پرفروش ترین خودروهای کمپانی تولید خودرو به حساب می آمدند تا اینکه با رشد تولید خودرو های شاسی بلند در رنج قیمت خودروهای کلاس خانواده و طراحی متنوع از خودرو های کراس اقبال بازار نسبت به این خودرو ها را رو به کاهش رفت.

همچنین بدلیل گسترش شهر نشینی و افزایش ترافیک و بالا رفتن قیمت سوخت خودرو ها کامپکت مورد توجه قرار گرفتند چرا که هاچ بک هایی مانند گل همه چیز برای تناسب با زندگی شهری امروز را دارند الی یک چیز آنهم صندوق بار می باشد. هیوندا النترا یک خودرو کامپکت می باشد که شش نسل است تمامی نگاه ها را به خود دوخته و در کشور های از جمله ایالات متحده ، هند ، مالزی ، فیلیپین و ایران بخوبی جای خود را باز کرده است.تولید النترا از سال 1990 آغاز شد که تا کنون شش نسل مختلف از آن به بازار آمده است و پیشرفت النترا عزیز دردانه چشم بادامی تا جایی بود که النترا در سال 2011 عنوان خودرو سال ایالات متحده را از آن خود کرد.

هیوندا و انقلابی دیگر که جنگ جهانی دوم به ارمغان آورد

حال زمان آن رسیده تاریخچه پیدایش هیوندا خالق النترا  را بررسی کنیم. در سال 1947 که کره جنوبی در اوج بحران های خود از جمله بحران اقتصادی پس از جنگ جهانی بسر می برد اولین تلاش ها برای ساخت شرکت هیوندا اغاز شد و در سال 1967 دپارتمان این شرکت به طور رسمی فعالیت خود را اغاز کرد و امروز که این مقاله را می خوانید هیوندا بعنوان سی و هفتمین برند معتبر دنیا در کنار فورد شرکتی با قدمت 115 سال بر روی یک جایگاه ایستاده اند.به جرات میتوانیم بگوییم یکی از دلایل رشد هیوندا و شاهکار این شرکت یعنی النترا ،نسل های متفاوتی می باشد که در دوره های زمانی مشخص به بازار عرضه می کند ، نسل هایی که در آن ها آنطور که سایپاو ایران خودرو عادت دارند فقط چراغ ها عوض نشده و یا گلگیر بعنوان اپشن مطرح نشده بلکه مطابق با ذوق و سلیقه بازار یک فیس لیفت کامل و جذاب به بازار عرضه شده است.

النترا آمد ، کامپکتی جذاب برای همه سلیقه ها

بررسی النترا

همانطور که پیش تر گفتیم النترا تا کنون شش نسل مختلف را تجربه کرده است که در ادامه قصد داریم این شش نسل هیوندا النترا را مورد بررسی قرار دهیم:

نسل اول النترا (1990-1995)

یکی از دلایل پیشرفت شرکت هیوندا تنوع در محصولاتش می باشد و دلیل رشد النترا نیز همین متنوع بودن طراحی آن بود.نسل اول النترا در سال 1990 جایگزین خودرو stellar شد.یک سدان تازه نفس  با سه پیشرانه 1.5 ، 1.6و 1.8 لیتری  که در همان سالهای اول گمانه زنی هایی در مورد ادامه تولید این خودرو زده شد اما با ویژگی های اسپرت النترا این خودرو موفق شد نظر بازار را به خود جلب کند تا جایی که در همان سال های ابتدایی تنه به تنه رقبایی چون فورد سیرا و  واکسهال کاوالیر می زد. این نسل از النترا فقط در اروپا و کره به فروش رفت و تعداد محدودی نیز وارد بازار ایران شد. از مشخصات فنی مناسب این خودرو که از همان روز اول نظر هارا به خود جلب کرد رسیدن به سرعت 100 کیلومتر زیر 10 ثانیه بود چیزی که هم اکنون پراید و پژو خواب آن را باید ببینند.

نسل دوم النترا (1995-2000)

در نسل دوم زمان تغیر برای هیوندا النترا جوان رسیده بود و در سال 1995 نسل دوم این خودرو در دو کلاس سدان و استیشن وارد بازار شد.این خودرو با چهار پیشرانه 1.5 ، 1.6 ، 1.8 و 1.9 لیتری دیزلی که سفارشی بود تولید می شد این نسل از النترا متاسفانه بدلیل قوانین ممنوعیت واردات خودروهای خارجی وارد کشور ما نشد.

نسل سوم النترا (2000-2005)

نسل سوم النترا نسلی بود که نقطه عطفی در طراحی این خودرو به وجود آورد.در این نسل که ما ایرانی ها آن را با نام هیوندا آوانته می شناسیم تغییرات اساسی بوجود آمد. شیشه های برقی و کیسه های هوای جلویی و جانبی از جمله این تغیرات بودند. این نسل سه پیشرانه 1.6 ، 1.8 ،2لیتری دیزلی که سفارشی بود ،وارد کشور ما شد.کرمان موتور مونتاژ این خودرو تحت لیسانس هیوندای را برعهده گرفت و این خودرو از همان روز های اول نوید یک رانندگی ایمن و نرم را به شما وعده می داد که در دو کلاس هاچ بک و سدان قابل عرضه بود البته قابل ذکر است نمونه هاچ بک النترا هیچ گاه وارد ایران نشد.

نسل چهارم النترا(2006-2010)

در نسل چهارم النترا شاهد تغیرات اساسی نبودیم .این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو در نیویورک به عرضه عموم قرار داده شد با دو پیشران 1.6 و 2 لیتری تولید انبوده شد که قابل ذکر است این مدل فقط تغیراتی در ظاهر خود میدید و علاوه بر آن یک نمونه پیشران 2 لیتری توربو نیز برای اولین بار بر روی شاسی این خودرو قرار گرفت.

نسل پنجم النترا(2010-2015)

هر وسیله ای که تولید می شود یک نقطه طلایی دارد نقطه ای که ناگهان طراحان هر چه دارند رو میکنند. نسل پنجم النترا نیز همان نقطه طلایی می باشد که با تغیرات به وجود آمده این خودرو موفق شد در سال 2011 به خودرو سال آمریکا تبدیل شود.قابل ذکر است که این خودرو در ایران نیز به فروش بسیار خوبی رسید. النترا در این نسل خود در دو کلاس سدان و کوپه قابل عرضه بود که  با دو پیشران 1.8 و2 لیتری به بازار عرضه شد.مدل 1.8 لیتری این خودرو یک پیشرانه DCVVT با قدرت 147 اسب بخار در  دور موتور 6500 دور  و گشتاور 178 نیوتون متر در دور موتور 4700 را در سینه خود جای داده بود که این قدرت تولید شده توسط یک جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ ها منتقل می شود.این خودرو مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون ( تعلیق ستونی ) در جلو بوده و مجهز به فنرهای لول و ضربه گیر گازی نیز هست. این پیشرانه ۱.۸ لیتری خودرو را در زمان ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف بنزین این خودرو رو در سیکل ترکیبی (شهر و بزرگراه) معادل ۷.۱ لیتر بوده که با توجه به وزن ۱۲۸۰ کیلوگرمی آن مناسب به نظر می رسد. ظرفیت باک این خودرو نیز ۵۰ لیتر است.اما همه چیز به این جا ختم نمیشود و در سال 2015 النترا نسل ششم خود را  رو نمایی می کند نسلی که مدل های آن هم اکنون در کشور ما نیز موجود می باشد و ما قصد داریم از جنبه های مختلفی النترا نسل ششم  را بررسی کنیم چرا که خرید و فروش مدل های مختلف این نسل در کشور ما بیشتر است.

النترا و طلوعی دنباله دار در نسل ششم:

در نسل ششم النترا بیشتر شاهد تغییرات در ظاهر خودرو هستیم.این مدل از خودرو النترا به دلیل همسویی بیشتر با استاندارد های جهانی امکانات بسیار زیادی را در دل خود جای داده و برای بر قراری یک هارمونی منظم بین مدل های هیوندای طراحی آن نزدیک به مدل های دیگر شده است. با کارشناس خودرو سانیار همراه باشید تا این نسل از النترا را به تفضیل بررسی کنیم.در نسل ششم النترا سه پیشرانه جدید 2لیتری DOHC در مدل پایه ، نمونه کم مصرف 1.4 لیتری مجهز به سیستم توربو شارژ  و در نهایت موتور پر قدرت و کم مصرف 1.6 لیتری DOHC مجهز به سیستم توربو شارژ نیز برا نسل ششم النترا در نظر گرفته شده است.

نقاط قوت نسل ششم النترا:

  کابین راحت و کم صدا بخصوص وقتی با سرعت بالا حرکت میکنید·

 آپشن های بسیار زیاد که تجربه یک رانندگی لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد·

 طراحی بسیار چشم نواز که هرگز از دیدن ان خسته نخواهید شد

نقاط ضعف نسل ششم هیوندا النترا:

النترا 2018·

    موتور 2 لیتری که در تیپ پایه قرار داده شده است عملکرد خود را بخوبی انجام نمی دهد.· عملکرد نامناسب گیر بکس دو کلاچه بخوص در سرعت های پایین· و فرمانی که همواره باید حواستان به آن باشد و آن را کنترل کنید.نسل ششم در چهار تیپ·

تیپ SE·

 تیپ LIMITED·

 تیپ ECO·

تیپSPORTبه بازار عرضه می شود.

تجربه رانندگی با نسل ششم النترا

نحوه رانندگی و میزان لذتی که از رانندگی با هیوندا النترا می برید بستگی به تیپی دارد که انتخاب می کنید فرمانپذیری و عملکرد این خودرو از حد متوسط بالاتر بوده ولی جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه اندکی کار را برای شما سخت خواهد کرد.اگر بدنبال شتاب بالا هستید سمت تیپ های ECO و اسپرت بروید ولی در حواستان باشد این دو مدل نسبت به مدل های دیگر فرمان پذیری ضعیف تری دارد.

کابین و فضای داخلی نسل ششم النترا:

نسل ششم النترا رانندگی نرم و راحت و لذت بخشی را برای شما به ارمغان می اورد به طوری که با خیال راحت می توانید پای خود را روی پدال گاز بگذارید بدون اینکه صدای آزار دهنده ای وارد خودرو شود در کل کیفیت رانندگی این خودرو بالاتر از حد متوسط بوده ولی باید به شما بگوییم که تیپ اسپرت این خودرو فنر بندی خشک تری نسبت به سایر تیپ ها دارد.روکش صندلی نسل ششم النترا از پارچه مرغوب بوده و در مدل SE و ECO از لاستیک های فاق بلند استفاده شده که پستی و بلندی هارا بخوبی  دفع میکند که باعث میشود کمترین لرزش به اتاق منتقل شود.زمانی که وارد کابین النترا می شوید کاری جز لذت بردن نمی توانید انجام دهید همه چیز درست در جای خودش قرار داده شده که نتیجه آن محیطی جا دار و دسترسی راحت به همه امکانات خودرو می باشد.در های این خودرو و صندلی که قابلیت تنظیم در شش جهت را دارد و پنجره های کناری به طور زیبایی طراحی شده که نقاط کور راننده را به کمترین حد ممکن می رساند.

رقیبان النترا

رقبای النترا به شرح زیر می باشند:·هوندا سیویک· فولکس واگن گلف· مزدا سه·شورلت کروز· کیا فورته- تویوتا کرولا هیوندا ولاستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *