دسته‌بندی نشده

مشخصات فنی دیگنیتی بهمن موتور + فیلم

کراس‌اوور دیگنیتی محصول جدید گروه بهمن بوده که در حقیقت یک خودرو چینی به نام دانگ فنگ ix5 است که با نام دیگنیتی به بازار عرضه می‌شود. این کراس‌اوور ابعاد و اندازه نسبتا بزرگی دارد و در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط رده بندی می‌شود در ادامه با کارشناس خودرو سانیار همراه باشید تا نگاهی اجمالی به این خودروی چینی بیاندازیم

محصولات دانگ فنگ حضور گسترده‌ای در کشورمان دارند و تقریبا هرکدام از خودروسازان یک یا چند محصول از خودروسازی بزرگ دانگ فنگ را مونتاژ و عرضه می‌کنند. دانگ فنگ H30 کراس، دانگ فنگ ریچ و حال دانگ فنگ ix5 یا کراس‌اوور دیگنیتی بخشی از این محصولات هستند.

نزدیک‌ترین رقیب کراس‌اوور دیگنیتی در بازار را باید چری تیگو 7 بدانیم. همانند بسیاری از خودروهای چینی ساخته شده طی چندسال اخیر، کراس‌اوور دیگنیتی نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است اما استفاده از جعبه دنده اتوماتیک با ضرایب پیوسته، این خودرو را در دسته کراس‌اوورهای اقتصادی قرار می‌دهد.

این کراس اوور کوپه با سطح امکانات میانی پا به بازار ایران گذاشته است. قبلا هم اعلام شده بود که ix5 در فول ترین نسخه به خط تولید گروه بهمن نمی‌آید و تنها برخی امکانات در آن دیده خواهد شد.جلو آمپر دیگنیتی از نوع آنالوگ است و این خودروساز بخش خصوصی، نمونه تمام دیجیتال را به کمپانی DFL و گروه DFM سفارش نداده است. امکاناتی نظیر کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی و… در خودرو دیده می‌شود. قبلا هم تصویر دیگری از کابین دانگ فنگ ix5 گذر موقت منتشر شده بود که معلوم بود، این خودرو در بالاترین سطح امکانات رفاهی و ایمنی قرار ندارد. اما با این وجود امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… بر روی دیگنیتی نصب خواهد شد. از سویی گویا قرار است تا دانگ فنگ ix5 بازار ایران با ۴ کیسه هوا وارد خط تولید گروه بهمن شود.

کراس اوور دیگنیتی

 طراحی بدنه ix5 ساده و زیباست و تقریبا هیچ اثری از اغراق‌های متداول در طراحی‌های قبلی محصولات این برند را در آن نمیتوان یافت. طراحی فضای داخلی و داشبورد نیز ساده، اما مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و نمایشگر لمسی کنسول میانی حسی مدرن و اروپایی به آن بخشیده است.

بهمن دیگنیتی یا همان دانگ فنگ ix5 با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه از نوع ۱٫۵ لیتری توربو است و ۱۴۷ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل بهره برداری است و این توان به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت بهینه و ترکیبی آن به ترتیب ۵٫۴ و ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می‌شود.

با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است که سیاست DFM و DFL، مشابه سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است. زیرا در سایر قراردادها و فرایند مذاکره میان خودروسازان ایرانی و دانگ فنگ لیوژو، طرف چینی محصولاتش را با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو (۴A91T و SFG15T) و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۴A92 معرفی می‌کند.

کراس اوور دیگنیتی

 

کراس اوور دیگنیتی

کراس اوور دیگنیتی

 

مشخصات فنی دیگنیتی

نام خودرودیگنیتی
کشور سازنده
پرچم کشور
چین
سال (طراحی)201
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1498 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت148 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور220 نیوتن متر در 1800 دور در دقیقه
جعبه دندهCVT
شتاب 0 تا 100
حداکثر سرعت– کیلومتر در ساعت
وزن1570 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4685 طول – 1865 عرض – 1645 ارتفاع
فاصله بین دو محور2790 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر10.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک58 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
میزان تولید CO2– گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

امکانات دیگنیتی

ترمز و پایداریترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی EBD – سیستم‌های کنترل کششATC و TRC و ASR و TCS – سیستم کمکی ترمز EVA – BA – BAS – EBA – سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC
کیسه هواایربگ های راننده، سرنشین جلو و جانبی
سیستم صوتیسیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بولوتوث دارای سیستم رهیاب/ ناوبری – صفحه نمایش لمسی 25/10 اینچی دارای پورت های AUX و USB -6 عدد بلندگو
دیگر تجهیزاتسیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی HDC – سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC – سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف – دوربین ثبت کننده رانندگی Driving Recorder – حالت رانندگی نرمال، اسپرت و زمستانی – سیستم ضد سرقت الکترونیکی Immobilizer – اتصال صندلی کودک ISOFIX – ترمز پارک برقی EPB به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold) – کمربندهای ایمنی پیش کشاننده صندلی های جلو – سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها TPMS – فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا – سان روف پانوراما دو قسمتی به همراه سیستم ایمنی برخورد با مانع – درب الکتریکی صندوق عقب – دوربین عقب – سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو) – دوربین 360 درجه برای سهولت پارک – شیشه های Privacy درب های ردیف دوم و عقب – پوشش چرمی صندلی ها – صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت – استارت دکمه ای – سیستم هوشمند ورود بدون کلید Keyless Entry – آینه های جانبی برقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن – چراغ های مه شکن جلو و عقب – چراغ های روشنایی در روز Day Light – سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل Follow me home – چراغ های جلو و عقب به همراه سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ های جلو – روشنایی خودکار چراغ های جلو Auto Light – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (لمسی) به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب – تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل) – 3 عدد خروجی 12 ولت دو عدد خروجی USB ردیف جلو و عقب – مجهز به رینگ آلومینیومی 18 اینچی – برف پاک کن اتوماتیک جلو به همراه سنسور باران – درب باک الکتریکی

 

لینک فیلم معرفی دیگنیتی توسط خودرو بانک

فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *