دسته‌بندی نشده

همه چیز درباره دو تکه بودن بدنه خودرو

ویدیو

 در این مقاله از سری مقالات کارشناس خودرو به بررسی خودروها دوتکه می پردازیم .

در بازار خریدوفروش خودروهای دست دوم، فروش خودروهایی با بدنه دو تکه باب شده است. خودروهایی که در ظاهر هیچ نشانی از تعمیر بر بدنه‌شان دیده نمی‌شود اما این روزها به تجارتی سودآور بدل شده‌اند. تجارتی که یک پای آن دلالان خودروهای تصادفی است و پای دیگر خریداران خودروهای دست دوم. خودروهای تصادفی زهوار درفته‌ای که با چند روز صافکاری و جوش و یک رنگ تازه ظاهری نو و آراسته به خود می‌گیرند تا باب دل مشتریان بی‌اطلاعی باشند که درباره مشخصات فنی خودرو چیزی نمی‌دانند. خودروهای دست دوم به دلیل ارزان بودنشان به نسبت خودروهای صفر در بازار، خریداران خاص خود را دارند.

معیوب بودن خودرو شامل موارد مختلفی می‌شود اما یکی از بدترین عیب‌ها، وجود ایراد در بدنه خودرو است. بدنه یا به تعبیری عام‌تر اتاق خودرو، مأمن امن سرنشینان خودرو است. اتاقی فلزی که سخت و محکم بودنش هنگام شدت ضربه؛ در عین حال سبک بودنش به علت سنگین نشدن وزن خودرو در بحث کیفیت و استاندارد محاسبه شده خودرو اهمیت ویژه‌ای دارد و علاوه بر این موضوع طراحی و فرم زیبایش به همراه شاخص کیفیت در بالا بودن قیمت خودرو نقش بسزایی دارد؛ بنابراین خودروهای تصادفی که بدنه‌شان بعد از تعمیر دو تکه می‌شود نه تنها از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نیستند بلکه تخلفی جدی در سیستم راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شوند.
دو تکه بودن بدنه خودرو و فروش آن در بازار خریدوفروش خودروهای دست دوم چنان به موضوعی حساس تبدیل شده که رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا نسبت به آن واکنش نشان داده است و در هشداری به خریداران تاکید کرده که مراقب خرید خودروهای دست دومی باشند که ممکن است بدنه‌شان دو تکه باشد.

دو تکه بودن بدنه خودرو

خریداران ناآشنا
مهم‌ترین علت فروش این خودروها در بازار، بی‌اطلاعی و ناآشنایی خریداران نسبت به موضوعات فنی خودرو است. هر چند در میان این خریداران بعضی‌ها هم هستند که آشنایی خوبی نسبت به مباحث فنی دارند اما بسیاری که اطلاع چندانی از بخش فنی خودرو ندارند، دچار این چالش می‌شوند و به همین دلیل طعمه خوبی برای شکار دلالان فروش خودرو دو تکه هستند. راه‌حل این مشکل بررسی خودرو پیش از پرداخت کامل هزینه خودروتوسط  کارشناس خودرو می باشد بنابراین خریداران خودرو باید پیش از پرداخت کامل وجه خودرو خریداری‌شده با ثبت درخواست کارشناس خودرو و با استفاده از کارشناس مجرب سانیار خودرواز دو تکه نبودن بدنه آن اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *