دسته‌بندی نشده

تفاوت تیپ های میتسوبیشی اوتلندر

تفاوت تیپ های میتسوبیشی اوتلندر

در این مقاله از کارشناس خودرو به بررسی تیپ های مختلف میتسوبیشی اوتلندر و تفاوت بین آنها می پردازیم در ادامه با ما همراه باشید .

میتسوبیشی اوتلندر 2014-2015

 تا پیش از پیوستن میتسوبیشی به گروه «رنو-نیسان»، این شرکت مطرح ژاپنی اوضاع مالی چندان مناسبی نداشت و تا مرز ورشکستگی هم رفت. در این میان، اوتلندر یکی از محصولاتی بود که توانست میتسوبیشی را در بازار نگه دارد. در سال 2014 و همزمان با اوج گرفتن بازار خودروهای کراس‌اور بود که میتسوبیشی عرضه اوتلندر را به عنوان یک کراس‌اور خانوادگی با کیفیت در ایران آغاز کرد اما شاید به‌دلیل طراحی ظاهری نه‌چندان جذاب و همچنین فروش فوق‌العاده سانتافه، استقبال از اوتلندر چندان چشمگیر نبود تا اینکه سرانجام نسخه فیس‌لیفت آن در مدل‌های 2014 و 2015 به بازار کشورمان راه پیدا کرد. این مدل از اوتلندر، فقط در «تیپ 3» یا نیمه‌فول و «تیپ 4» یا فول فروخته شد که مهم‌ترین تفاوت‌شان در داشتن «سردکن صندلی‌های جلو» و همچنین در داشتن «صندلی ردیف سوم» یا اصطلاحا 7 نفره بودن‌شان بود که هردوی این آپشن‌ها فقط در تیپ 4 در اختیارتان قرار می‌گرفت. همچنین این نکته را فراموش نکنید که اکثر مدل‌های 2014 اوتلندر از نوع 5 نفره بودند و گرمکن هم داشتند.

 اوتلندر که خصوصیات آفرود خود را از برادر بزرگترش پاجرو به ارث برده است، با بهره گیری از گیربکس CVT نوید یک رانندگی دلچسب را می دهد.

ضمن اینکه سیستم AWD این خودرو قابلیت انتخاب از بین 3 وضعیت اکو، نرمال و قفل را فراهم می کند تا برای هر مسیری بتوان از حداکثر قابلیتهای آن و با حداقل مصرف سوخت بهره جست. ابعاد خارجی بهینه شد ه اوتلندر باعث شده تا از کنترل پذیری بهتری نسبت به رقبایش برخوردار باشد. البته این به هیچ وجه به معنی فضای داخلی کمتر در مقایسه با رقبایش نیست و اتفاقا فقط اوتلندر است که با احتساب دو صندلی پشت ردیف دوم، ظرفیت 7 سرنشین را دارد و این یکی دیگر از مزیت های این خودرو به حساب می آید.

ایمنی اوتلندر از موسسات معتبری همچون EuroNCAP و ایمنی بزرگراههای آمریکا نمره قبولی گرفته است. به نظر میرسد آرین موتور با تاکید بر این قابلیتها در کنار قیمت کاملا رقابتی اوتلندر، به راحتی از پس کره‌ای‌های پرزرق وبرق این کلاس برآید.

 

ایمنی اوتلندر

 

 

ایمنی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر 2016-2017

در سال 2016 واردات دومین فیس‌لیفت اوتلندر با چراغ‌های متفاوت، افزوده شدن قطعات کرومی بر روی سپر و طراحی مجدد نمای عقب به کشورمان آغاز شد. این مدل اوتلندر، که تغییرات فنی مختصری مانند بهبود گیربکس را هم تجربه کرده بود، در مقایسه با مدل‌های 2015، دارای رینگ جدید، چراغ‌های LED، طرح جدید فرمان و تریم داخلی طرح چوب است. اوتلندر جدید ابتدا در مدل 2016 و در تیپ‌های 3 و 4 به ایران آمد که البته اکثرشان از تیپ 4 بودند. اوتلندر تیپ 4 دارای سه آپشن بسیار مهم بود که حتی در تیپ 5 هم آنها را نمی‌بینید. این آپشن‌ها عبارتند از: صندلی ردیف سوم، سردکن صندلی‌های جلو و سیستم صوتی راکفورد. اما از سال 2017 که عرضه تیپ 4 متوقف شد، آرین موتور عرضه اوتلندر را در تیپ‌های 3 و 5 ادامه داد که نسخه نیمه‌فول، با نام «تیپ 3» فروخته می‌شد و نسخه فولش هم «تیپ 5» نام داشت و هردوی آنها نیز 5 نفره بودند. اوتلندرهای تیپ 5 با اینکه آن سه آپشن جذاب تیپ 4 را نداشتند ولی اگر به لیست امکاناتشان دقت کنید، متوجه می‌شوید که آرین موتور، هشت آپشن کاملا جدید را به آنها اضافه کرده است که خوشبختانه در تیپ 4 یا تیپ 3 وجود ندارد. این آپشن‌های جدید عبارتند از: گرمکن فرمان، مه‌شکن‌های اکتیو در جلو، دوربین 360، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور پارک جلو، آنتن کوسه‌ای، سنسور باران و مهم‌تر از همه، آپشن جالبی با نام UMS که از طریق پنل دکمه‌های تعبیه شده در سمت چپ داشبورد، می‌توان آنرا فعال/غیرفعال کرد. با فعال کردن یو.ام.اس، اگر در زمان شروع حرکت (رو به جلو یا رو به عقب)، مانعی در مسیر اوتلندر قرار داشته باشد اما متوجه آن نشوید، در صورتیکه پدال گاز را بصورت ناگهانی فشار دهید، خودرو هیچگونه حرکتی نمی‌کند و به مدت 5 ثانیه با بوق ممتد، به راننده‌اش هشدار می‌دهد.

میتسوبیشی اوتلندر 2016-2017

 

میتسوبیشی اوتلندر 2016-2017 2

 

 

میتسوبیشی اوتلندر 

MITSUBISHI Outlander PHEV 2018

MITSUBISHI Outlander PHEV 2018

میتسوبیشی اوتلندر PHEV در ظاهر تفاوت چندانی با نمونه معمولی ندارد و تنها تفاوت طراحی رینگ های اسپرت و قسمت پایین سپر ها و رکاب میتسوبیشی اوتلندر PHEV می باشد و در داخل کابین اما طراحی غربیلک فرمان و دسته دنده به طور کلی تغییر کرده است و محل قرار گیری تعدادی از کلید ها و ادوات هم تغییر پیدا کرده اند . میتسوبیشی اوتلندر PHEV در مجموع قابلیت تولید 203 اسب بخار قدرت و 332 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد که این نیرو از طریق یک موتور بنزینی 2 لیتری و دو موتور الکتریکی تامین می گردد .

یکی از موتور های برقی میتسوبیشی اوتلندر PHEV بر روی محور جلو قرار گرفته است و قابلیت تولید 82 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد و موتور برقی دیگر میتسوبیشی اوتلندر PHEV بر روی محور عقب قرار دارد که 82 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند .

میتسوبیشی اوتلندر PHEV یک پلاگ این هایبرید است به این معنا که شما می توانید موتور های برقی اوتلندر PHEV خود را با برق شهری شارژ کنید که در 30 دقیقه تا 80% میتوانند شارژ شوند اما شارژ کامل باطری ها ممکن است تا 5 ساعت هم به زمان نیاز داشته باشند . سیستم انتقال قدرت میتسوبیشی اوتلندر PHEV از نوع CVT است و انتقال قدرت به هر 4 چرخ ماشین انجام می شود . میتسوبیشی اوتلندر PHEV تا سرعت 120 کیلومتر در ساعت تنها با تکیه بر موتور های الکتریکی خود می تواند حرکت کند و نیروی ترمزگیری میتسوبیشی اوتلندر PHEV دوباره برای شارژ باطری ها به سیستم برمی گردد .

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *