دسته‌بندی نشده

انواع تیپ های هیوندای سانتافه + آپشن ها

انواع تیپ های هیوندای سانتافه + آپشن ها

هیوندای سانتافه در دو سال متوالی، رکورد فروش را در بین خودرو های وارداتی از آن خود کرد.

ولی تنوع بسیار زیاد مدل ها و تیپ های این خودرو باعث شده تا تیپ های متفاوت از این خودرو ، تفاوت قیمت فاحشی ایجاد کند از این رو کارشناس خودرو قضد دارد تا با توضیح انواع تیپ های این خودرو با سطح تجهیزات متفاوت به رفع این ابهامات برای مخاطبان سایت  کارشناس خودرو کمک کنیم.

سانتافه وارداتی ؟! شرکتی ؟!

هیوندای سانتافه های بازار عمدتا یا وارداتی ( توسط شرکت های واردات خودرو و یا افراد ) و فاقد گارانتی هستند ویا توسط شرکت آسان موتور ( واردکننده خودرو های شرکت هیوندای) ثبت سفارش شده اند و گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر دارند.

موتور GDI؟! MPI ؟!

 

موتور GDI؟! MPI

موتور GDI؟! MPI

سانتافه با 2 موتورهم حجم ولی با تکنولوژی های متفاوت وارد شده است. هر دو موتور 2.4 لیتر و 4 سیلندر هستند با این تفاوت که موتورهای MPI سفارش کشورهای حاشیه خلیج فارس با 177 اسب بخار قدرت و استاندارد آلایندگی یورو 2 تولید می شوند و موتورهای GDI سفارش کشور های اروپایی با 185 اسب بخار قدرت و استاندارد آلایندگی یورو6.

در نگاه کلی تر موتورهای GDI قوی تر و دارای آلایندگی کمترهستند ولی حساسیت آن ها به کیفیت بنزین بیشتر است.

 

 

سانتافه از کی فیس لیفت شد؟

 

سانتافه از کی فیس لیفت شد؟

سانتافه از کی فیس لیفت شد؟

اتاق سانتافه از نیمه دوم سال 2016 فیس لیفت شد و تغییراتی در چراغ ها، سپر جلو و عقب، جلوپنجره، رینگ ها و تغییرات جزیی نیز در داشبورد مدل جدید اعمال شد.

فولترین سانتافه چه آپشن هایی دارد ؟

در این قسمت ابتدا به معرفی امکانات و تجهیزات کاملترین سانتافه می پردازیم، سپس آن ها را دسته بندی کرده و نحوه تشخیص آن ها را نیز بیان می کنیم.فولترین سانتافه چه آپشن هایی دارد

فولترین سانتافه چه آپشن هایی دارد

– یک نسخه فول آپشن سانتافه در ایران حتما مجهز به اتوپارک، دوربین 360 و 2 رادار می باشد.
رادارها عبارتند از رادار نقطه کور، رادار بین خطوط و کروزکنترل لیمیتر( با اصطلاح نادرست رادار جلو باب شده است.)؛ با این حال در اگهی های فروش عبارت های 4رادار، 5رادار و 6رادار(!) هم دیده می شود که کذب است.

– ایربگ های سانتافه فول شامل ایربگ جلوی راننده، سرنشین ، پرده ای چپ و راست، کناری راننده و سرنشین و ایربگ زانوی راننده که مجموعا 7 عدد می شود. در آگهی های فروش عبارت 11 ایربگ دیده می شود که اشتباه است.

نسخه فول آپشن سانتافه

نسخه فول آپشن سانتافه

– 5 گرمکن برای 2 صندلی جلو و 2 صندلی عقب و یک گرمکن برای فرمان + دو سر کن برای صندلی های جلو هرگونه کلید گرمکن و سرد کن صندلی که با عکس بالا مغایرت داشته باشد به صورت غیر فابریک نصب شده است.

– هر دو صندلی های جلو برقی می باشند و صندلی راننده دارای مموری نیز هست.

صندلی های سانتافه

– سقف پاناروما، پرده عقب و ردیف سوم صندلی نیز در تمام سانتافه های فول نصب شده است.
– بدیهی است نسخه ی کامل 2 دیفرانسیل است و در آن دفلاک مرکزی نیز نصب شده است.
– سیستم AFLS یا چرخش نور در پیچ ها برای نسخه فول وجود دارد که با عبارت ” زنون چرخشی ” باب شده است.
– درایو مد که کلید آن در سمت چپ فرمان قرار گرفته است.

 

سانتافه شیفتر ندارد

سانتافه شیفتر پشت فرمان ندارد و تمام مدل های با شیفتر موجود در بازار بصورت غیرفابریک و خارج از کارخانه نصب شده اند.

انواع مانیتور :

برای مدل فیس لیفت سانتافه 2 مدل مانیتور وارد شده ک یکی 7 اینچی و دیگری 8 اینچی است.

انواع مانیتور سانتافه

انواع مانیتور سانتافه

مدل 7 اینچی دارای یک ولوم (کلید های دایره ای شکل) و بدون سیستم صوتی اینفینیتی می باشد.
مدل 8 اینچی دارای 2 ولوم به همراه سیستم اینفینیتی است که 2 ساب ووفر دارد. یکی بر روی داشبورد و یکی در دیواره ی صندوق عقب. در مدل هایی که ساب ووفر ندارند (مانیتور 7 اینچی بدون اینفینیتی) به جای ساب ووفر محفظه کوچکی بر روی داشبورد قرار گرفته.مانیتور 7 اینچی بدون اینفینیتی

مانیتور 7 اینچی بدون اینفینیتی

مانیتور 7 اینچی بدون اینفینیتی

مانیتور 7 اینچی بدون اینفینیتی

شایان ذکر است در صورتی که خودرو مجهز به مانیتور 7 یا 8 اینچی باشد، تنظیمات سیستم تهویه به صورت گرافیکی در مانیتور نمایش داده می شود؛ پس می توان نتیجه گرفت سانتافه هایی که مانیتور بزرگ دارند ولی صفحه کوچک مجزا برای نمایش تنظیمات سیستم تهویه نیز بر روی کنسول آن ها قرار گرفته، به صورت غیر فابریک به مانیتور مجهز شده اند و مانیتور آن ها اصلی نیست.

چگونه متوجه واقعی بودن اتوپارک شویم؟

خودرو هایی که مجهز به اتوپارک هستند در سپر آنها (زیر گلگیر کنار چرخ) سنسور هایی دیده می شود که مختص فاصله سنجی است؛ لذا نبود آنها به معنای عدم وجود اتوپارک می باشد. همچنین علامت روی کلید اتوپارک که کنار دسته دنده قرار گرفته حتما باید به شکل عکس باشد و با فشردن آن فعال شدن این سیستم در سوپر ویژن (مانیتور تعبیه شده بین عقربه ی کیلومتر شمار و دور موتور سنج) قابل رویت باشد.

اتو پارک سانتافه

اتو پارک سانتافه

سانتافهUltimate چیست ؟

خیلی از سانتافه های Ultimate شرکتی هستند. عموما این مدل ها در بین اتوپارک، رادار ها و دوربین 360 به یکی از آنها مجهزند و دو تای دیگر را ندارند. همچنین آرم Ultimate نیز در عقب خودرو نصب شده است.

پی نوشت:

به دلیل تنوع زیاد امکان وجود مدل هایی مغایر با مطالب فوق نیز وجود دارد ولی مقاله ی بالا با توجه به اکثر مدل های موجود در کشور نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *